حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

۲۰ اسفند زادروز شهید سلیمانی به‌عنوان «روز قهرمان ملی» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شد

  • کد خبر: ۱۶۶۴۱۱
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
۲۰ اسفند زادروز شهید سلیمانی به‌عنوان «روز قهرمان ملی» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شد
رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی از تصویب و نامگذاری ۲۰ اسفند زاد روز تولد شهید سلیمانی به نام «روز قهرمان ملی» در تقویم رسمی کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی محفوظی در مورد نامگذاری ۲۰ اسفندماه زادروز تولد شهید سلیمانی به نام «روز قهرمان ملی» گفت: بنا به پیشنهاد فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه ۷۹۶ این شورا، ۲۰ اسفند همزمان با زادروز شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ را با عنوان «روز قهرمان ملی» برای درج در متن تقویم رسمی کشور به تصویب رساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: قطعاً و یقیناً پرسشی مطرح می‌شود که چرا فراکسیون فرهنگ عمومی به‌عنوان فراگیرترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی با ۲۲۳ نماینده عضو به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد داد تا ۲۰ اسفند همزمان با زادروز تولد سپهبد شهید سلیمانی، در تقویم رسمی کشور به نام «قهرمان ملی» ثبت شود؟

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی در این زمینه افزود: حضرت آقا پیام تبریک و تسلیت شهادت حاج قاسم را خطاب به یک ملت‌صادر کرد. «ملت عزیز ایران! سردار بزرگ و پر افتخار اسلام آسمانی شد». یعنی حاج قاسم متعلق به یک ملت و یک «قهرمان ملی» بود.

محفوظی، ادامه داد: چنانچه رهبری معظم انقلاب اذعان فرمودند؛ هر چیزی که یاد شهیدِ عزیزِ ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است. یاد او را اگر چه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین گونه پاداش دنیائی اخلاص و عمل صالح او را بدو هدیه کرد، ولی ما هم هر کدام وظیفه‌ای داریم.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی به عنوان قهرمان فراجناحی توانست همه سلایق را در مسیر درست راهنمایی کرده و با خود همراه کند. به همین دلیل ما ایشان را قهرمان ملی می‌نامیم که هنر همراه بودن و همراه کردن اکثریت سلایق برای تامین منافع ملی را داشتند.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی با یادآوری فرمایش اخیر رهبر انقلاب مبنی بر «ضرورت هم افزایی دولت و مجلس در اقدامات ملی و بین‌المللی» که در جریان دیدار سوم خرداد ۱۴۰۲ نمایندگان پس از اجلاسیه چهارم در حسینیه امام خمینی (ره) مورد تاکید قرار گرفت، افزود: این اقدام ارزشمند که در سایه هم‌افزایی مجلس انقلابی و دولت مردمی به وقوع پیوست را به مقام معظم رهبری و ملت بزرگوار ایران اسلامی و رهروان جبهه مقاومت تبریک و تهنیت می‌گویم.

محفوظی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، هم در زمان زنده بودن و هم شهادتش استکبار را شکست داد. دشمن مکتب سلیمانی‌ِعزیز رو به ضعف و جبهه مقاومت اسلامی رو به قوت است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->